למה לשעמם את העובדים או הלקוחות שלכם? צפייה בחומר מקצועי חייבת להיות מעניינת! הצופים בסרטי הדרכה שלכם הם צופים מיומנים. רובם סופגים שעות וידאו רבות בכל יום, אם בטלוויזיה ואם באינטרנט. לכן, תכני וידאו משעממים או באיכות בינונית לא יעבירו את המסר. סרטי ההדרכה המופקים ב-GetAnimate מספקים לארגונים את חווית הצפייה הטלוויזיונית, ומדגישים את התוכן, העלילה, המראה, איכות התמונה והסאונד. הנה דוגמא שהפקנו לתאגיד
מחזור המים איגודן, סרט שמסביר את תהליך טיהור המים לילדים:
סרטי הדרכה תופסים היום חלק נכבד ממערך ההדרכה בארגון. סרטי הדרכה תורמים לשיפור במיומנויות הניהוליות, מסייעים בהכשרה והדרכת עובדים, תומכים בלימוד טכנולוגיות בארגון, ומסייעים להדרכת מוצרים והטמעת שירות. שימוש בסרטי הדרכה לצרכים אלה מביא לחיסכון ניכר בעלויות כוח אדם ונמצא כיעיל ביותר.
לרשותכם שתי גישות להפקת של סרטי הדרכה, שתיהן טובות ואיכותיות: הפקה מהירה מבוססת Liveset והפקה מבוססת Post production.
הפקה מהירה של סרט הדרכה מבוסס Liveset:
הפקת סרט הדרכה בטכנולוגיית Liveset נותנת תוצאה מהירה ואיכותית. ההדרכה מתבצעת בסביבה וירטואלית תלת מימדית. בזמן ההדרכה נשתלים בסרט ההדרכה סרטונים, מצגות מחשב, תמונות, כתוביות, אפקטים תלת-ממדיים ומוזיקה. הבמאי בוחר ומנתב את האלמנטים השונים למסך הוידאו הוירטואלי, או לסירוגין על גבי כל המסך (full screen). הצופה בסרט ההדרכה שצולם בשיטת ה-Liveset זוכה לחוויית צפייה טלוויזיונית בעודו צופה בחומר מקצועי. בשיטת ה-Liveset ניתן להפיק מספר סרטוני הדרכה בעלות נמוכה ביום צילומים אחד!
הפקה של סרט הדרכה מבוססת Post Production:
בהפקה של סרט הדרכה מבוססת Post Production (או בעברית – עריכה / הנפשה) מצלמים את הפרזנטורים/השחקנים בסרט על רקע ירוק (כרומאקי). לאחר הצילומים, לוקחים את הפוטג'ים הירוקים לתוכנות עריכה מתקדמות, מנקים את הרקע הירוק ושותלים במקומם עולם ומלואו. בהפקה מסוג זה השמיים הם הגבול!
להלן דוגמא שהפקנו:
האולפן הוירטואלי מתמחה בהפקה של סרטי הדרכה לארגונים. סרטי הדרכה תופסים היום חלק נכבד ממערך ההדרכה בארגון. סרטי הדרכה תורמים לשיפור במיומנויות הניהוליות, מסייעים בהכשרה והדרכת עובדים, תומכים בלימוד טכנולוגיות בארגון, ומסייעים להדרכת מוצרים והטמעת שירות. שימוש בסרטי הדרכה לצרכים אלה מביא לחיסכון ניכר בעלויות כוח אדם ונמצא כיעיל ביותר.
שימושים מגוונים לסרטי הדרכה:
סרטים להדרכת מוצר או שירות:
לקוחות קצה שרכשו מכם מוצר או שירות ירצו לדעת איך לתפעל את המוצר או השירות שמכרתם. סרט הדרכה למוצר או לשירות נותן ללקוחותיכם את האופציה ללמוד על המוצר או השירות ע"י צפיה בסרט. מעבר לשירות המדהים שהלקוח שלכם מקבל, הפקה של סרט הדרכה יחסוך לכם כסף בכך שתחסכו את מתן התמיכה ללקוח באמצעות מוקד מאוייש.
סרטי מידע:
סרטים שמטרתם לתת מידע, פשוטו כמשמעו. אם את רופאה או שאתה עורך דין, אם יש לכם מידע חשוב להעביר לקהל הצופים שלכם/ קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם – כדאי שתפיקו סרטי הדרכה. שתפו את הידע שלכם, זה תורם ללקוחות, זה תורם לתדמית שלכם כאנשי מקצוע מובילים.
סרטים להדרכת מוצר או שירות:
לקוחות קצה שרכשו מכם מוצר או שירות ירצו לדעת איך לתפעל את המוצר או השירות שמכרתם. סרט הדרכה למוצר או לשירות נותן ללקוחותיכם את האופציה ללמוד על המוצר או השירות ע"י צפיה בסרט. מעבר לשירות המדהים שהלקוח שלכם מקבל, הפקה של סרט הדרכה יחסוך לכם כסף בכך שתחסכו את מתן התמיכה ללקוח באמצעות מוקד מאוייש.
סרטי מידע:
סרטים שמטרתם לתת מידע, פשוטו כמשמעו. אם את רופאה או שאתה עורך דין, אם יש לכם מידע חשוב להעביר לקהל הצופים שלכם/ קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם – כדאי שתפיקו סרטי הדרכה. שתפו את הידע שלכם, זה תורם ללקוחות, זה תורם לתדמית שלכם כאנשי מקצוע מובילים.
סרטים לימודיים:
סרטים להעברת הרצאות שלמות וללימוד מרחוק.
סרט הדרכה יכול ללמד את אופן השימוש במכשיר טכנולוגי כמו הפעלה של מכונת כביסה או טלפון סלולרי, סרט להדרכת עובדים על בטיחות בעבודה, מתן עזרה ראשונה וכן הלאה. בשונה מסרטים תדמיתיים / שיווקיים, סרטי הדרכה והדגמה הם לרוב ארוכים יותר ובעלי אופי מקצועי, כשהמטרה היא העברת מידע באמצעות המדיה הויזואלית.
בבואכם להפיק סרט הדרכה או סרט הדגמה עליכם לשאול את עצמכם מיהו קהל היעד. לדוגמא עובדים שאנחנו רוצים להעביר להם מידע ואין באפשרותם להגיע ליום עיון, או שהם עובדים חדשים שלא היו בחברה כשיום העיון התבצע.
סטודנטים שלומדים במוסד שלנו ומתפקידנו לדאוג שהם יחזרו על החומר וישננו אותו, ואם הם פספסו שיעור חומר הלימוד זמין להם.
מהדורות חדשות פנים וחוץ אירגוניים:
בעבר הלא רחוק, מהדורת חדשות טלוויזיונית היתה מנת חלקם של מגזרים גדולים וספציפיים: מהדורת החדשות היומית, חדשות הספורט, חדשות הכלכלה, חדשות באנגלית, וכל מהדורות החדשות היו משודרות בטלוויזיה בלבד.
האולפן הוירטואלי מפיק מהדורות חדשות טלוויזיוניות למדיות נוספות כגון: אינטרנט, סלולר, על גבי הרשת הפנים ארגונית (Intranet), ועל גבי מסכים בבית העסק. אם יש לכם מידע חשוב להעביר לעובדים בארגון, או ללקוחות שלכם, אם אתם רוצים להעביר את חדשות היין בישראל, חדשות קופת החולים או חדשות מקומיות לישוב שלכם – הגעתם למקום הנכון! האולפן הוירטואלי מפיק מהדורות חדשות יומיות, שבועיות וחודשיות למגזרים ספציפיים בדיוק כמו שלכם.
לאחר סיום הפקת הסרט, תדרשו להחליט מהי המדיה הנכונה בה אתם רוצים לשדר את סרט ההדרכה שלכם. מומלץ להציב את סרטי ההדרכה על גבי הרשת, אם באתר האינטרנט שלכם, הזרמה לטלפונים סלולריים או באתרי וידאו גדולים כגון YouTube. העובדים / לקוחות יעריכו את השירות והזמינות הגבוהה של הסרטים. הפקה של סרט הדרכה והצבתו באתר האינטרנט שלכם גם תחסוך לכם בכוח אדם מאוייש שתפקידו לתמוך בלקוחות, תעזור בהעלאת דירוג האתר במנועי החיפוש ותמצב את הארגון במקום גבוהה יותר.
אם אתם מנהלי הדרכה בארגון, אתם בטח כבר מודעים לצורך בסרטי הדרכה. אנו נשמח להיפגש ולהדגים לכם את יכולותיו.
המאמר נכתב בחסות: https://yoram.walla.co.il/