אז למה סטארט אפים צריכים סרטוני אנימציה?

היום כבר כולם יודעים שלא משנה אם אתה חב' היי טק גדולה או סטארט אפ של אדם וחצי אתה זקוק לסרטון תדמית באנימציה שיסביר את המוצר שלך וישמש כחלון הראווה בעמוד הבית שלך.

בלעז סרטים אלה זכו לשם – explainer videos מאחר שהם מסבירים דברים אנחנו קוראים להם סרטי Kiss.

בפוסט הקרוב אשתדל לרכז את החוקים המרכזיים של הז'אנר הצעיר ששום סרטון Kiss לא מוצלח בלעדיו:

1. Keep it Simple stupid תקראו לסרטון הזה שהופק ב-2009, מיושן, משעמם, לא עדכני אבל אם עובדה אחת קשה להתעלם:

הסרטון עובד.

עד כדי כך עובד שהסרט הוביל לאלפי הורדות של אפליקציית הענן של דרופבוס מידי יום והפך אותה לאחת האפליקציות המצליחות אי פעם.

הסיבה להצלחה היא אחת: הפשטות שהוא מקרין

אין פה Wow טכנולוגי , אין פה חדשות מרעישות- יש כאן סיפור פשוט וטוב.

על ההפקה אחראים Common Craft החברה שהמציאה את ז`אנר סרטוני הקיס.

2. מה הבעיה שלך?

כל מוצר עונה על בעיה מסוימת אחרת אין בו ממש תכלית.

הגדרת הבעיה ואף יותר מי כך הבאת הגולש לכך שיזדהה עם הבעיה היא צעד הכרחי להצלחת הסרטון.

לרוב, סטארטאפיסטים בטוחים שמאחר שהם עובדים על פתרון הבעיה 24/7 כך גם כל העולם מכיר ומודע לבעיה שהמוצר שלהם פותר

בפסיכולוגיה קוראים לזה השלכה וזה לא עוזר לסרט שלכם.

אתם חייבים לשים את עצמכם בנעליים של משתמש הקצה ולבדוק איך תוכלו לחבר אותו לבעיה בצורה הטובה והויז'ואלית ביותר.

רק לאחר שתצליחו תוכלו להתחיל למכור לו את הפתרון.

3. הפתרון – גם וגם זה מגמגם

אחרי הגדרת הבעיה שלוקחת כ-30 שניות בממוצע מגיע שלב הפתרון הרבה פעמים בשלב זה אנחנו נתקלים בלקוחות שמנסים לירות לכל הכיוונים באוטומט ולקוות שלפחות משהו אחד יפגע.

סטארט אפיסט זכור – מוצר שעושה גם את זה וגם את זה וגם וגם…. לא עושה למעשה כלום ומשדר חוסר ביטחון.

ושאתה מכוון לקהל יעד מסויים זה לא שאתה מפסיד את שאר הקהלים אתה מרוויח את קהל היעד שאתה רוצה.

שלב ההתמקדות הוא השלב הקשה ביותר במהלך כתיבת התסריט אבל ככל שתתמקדו יותר כך הסיכוי שלכם לפגוע ולהניע את קהל היעד גבוה יותר.

סרט שמכוון לכו…לם לא יפגע באף אחד.

4. ת'שמע סיפור

אומנות הקולנוע ולא משנה מאיזה ז'אנר הוא סוג היא קודם כל סיפור דרך תמונות.

הגולש/הצופה מצפה ממך שתספר לו סיפור ולא תראה לו פרזנטציה.

5. תצחיק אותי

בכל רגע נתון נחשף הגולש ברשת לעשרות גירויים בו זמנית – באנרים, פוסטים, סרטים אחרים וכדומה….

אחת הדרכים להשאיר אותו מול התוכן שלך היא להצחיק אותו.

הומור יחדד את אוזנו של הגולש וידאג להשאיר אותו בתוך הסרט ובתוך התוכן שאתה רוצה להעביר לו, אף אחד לא רוצה להפסיד את הבדיחה הבאה.

מצד שני, סרט כבד וחסר מעוף יעורר פיהוקים וייצר תחושה של מוצר אפרורי ומשעמם.

6. Be a pro – Use a pro

הסטארט אפ הוא הבייבי של היוצר שלו.

הוא משקיע בו את מרבית חייו, מרצו ולרוב גם את כספו.

לכן, הקושי הגדול ביותר בו אנו נתקלים בעבודה עם סטארט אפיסטים היא חוסר היכולת לשחרר או בלעז To let it go.

מבט אובייקטיבי חיצוני חיוני לתפוס ולהעביר את התמונה כולה.

שימוש בחברה מקצועית תייצר עבורך עבודה מקצועית כשמדובר בבייבי שלך תאמין לנו שלא הייתה רוצה שום עבודה אחרת.

7. אז מה עכשיו?

סרטון ראוי שיסתיים בהנעה לפעולה או בשפה המקצועית `Call to Action`

הסבירות לגולש מה אתם רוצה שיעשה עכשיו? שיוריד את האפליקציה, יעשה לכם לייק לפייסבוק או יפיץ את זה במייל לחבריו גם כאן רצוי להתמקד ולבקש מהגולש לבצע פעולה אחת בלבד.

מקווה שעזרתי,

אסף קופפר

היילנדר הפקות

דילוג לתוכן