מהי אנימציה ואילו שימושים יש לה?

מהי אנימציה ואילו שימושים יש לה?

אנימציה נקראת גם הנפשה. למעשה זה לאפשר לציור שעל גבי המסך את יכולת התנועה והתזוזה, ניתן לומר שזהו סוג של החייאה באמצעות המחשוב ומתן האופציה לגוף המצויר אשליה כאילו הוא יש בו נפש והוא מסוגל לזוז בעצמו. לאנימציה ישנם שימושים רבים בסרטי ילדים, תכניות טלוויזיה, משחקי חשב, פרסומות, לימודים ועוד.

כיצד נראה תהליך הפקה של סרטון אנימציה?

בקצרה – התהליך בנייה של אנימציה או משהו אחר המשלב בתוכו תזוזה של תנועות מצוירות, מתחיל בהכנה של סיפור מסוים עם תסריט, על הדמויות המצוירות לשחק את התפקידים ולכן עליהן לזוז בכדי להיות אמתיות ככל הניתן, הדמויות צריכות לדבר ועל מנת שיעשו זאת יש צורך להקליט בתחילה את הדיבוב שלהן ורק לאחר מכן מלבישים את ההנפשה, כאמור אנימציה מעל וכך למעשה נוצר לו סרטון אנימציה פשוט. אנימציה לסרטי ילדים ותכניות טלוויזיה העולם של אנימציה מוכר לרובנו מעולם הילדים, הסרטים המצוירים, תכניות שונות בטלוויזיה ומשחקי מחשב שונים המשלבים אנימציה ותזוזה של דמויות מצוירות.

אנימציה לסרטי ילדים מאפשרת לילדים ליהנות מסיפורים ותסריטים מורכבים בעזרת הדמיה ילדותית שממחישה להם את הסיפור ברמה שהם יכולים להבין. ישנם כל מיני סוגים של סרטי אנימציה לילדים והטכנולוגיה בתחום הולכת ומשתכללת כל הזמן יותר ויותר. מדמויות פשוטות אשר זזו באופן איטי על גבי המסך, העולם של אנימציה לילדים התקדם לסרטוני תלת ממד מצוירים ולדמויות שהם כביכול מצוירות אך נראות כמעט אמתיות לחלוטין.

אנימציה לצרכי שיווק ופרסום עסקים, שירותים וחברות סרטונים אשר המגמה העיקרית שלהם היא לפרסם מוצר כלשהו או שירות מסוים צריכים להיות קצרים, ענייניים וקולעים למטרה לשמה הם נועדו. סרטוני אנימציה רבים מופקים לצורך של שיווק מוצר החברה, השירות שלה וכו`. תוכלו לחשוב על דוגמאות מפרסומות שראיתם בטלוויזיה אשר ישנו שימוש בדמות מפתח מסוימת בתלת ממד או שלא בתלת ממד שמדובבת וזזה על גבי המסך בניסיון למכור לנו, שיטה זו של פרסומות עם אנימציה הינה אחת השיטות הפופולאריות ביותר לפרסום ולכן רבות החברות שמשתמשות בה.

דילוג לתוכן