רוצים להפיק סרטון לסטארטאפ שלכם? חסכו מעצמכם הרבה כאב ראש ובזבוז משאבים

לפני מספר ימים נפגשתי עם מייסדים של סטארטאפ שטענו שהם מעוניינים בסרטון אנימציה למוצר שלהם. כששאלתי למה, הם ענו שהם "חייבים וידאו מגניב כזה". בעוד שזאת סיבה לגיטימית לרצות שיהיה לך סרטון, ישנן גם סיבות לוגיות. להלן כמה נתונים מ-eMarketer: כ-80% מהמשתמשים יצפו בוידאו לפני שיקראו את הטקסט שבאותו העמוד, 52% מהמשתמשים העידו שוידאו מחזק בהם את תחושת הביטחון לגבי המוצר, והנתון החשוב ביותר – סרטון מעלה את כמות הרכישות / ההתקנות של המוצר בשיעור של בין 20% ל-250%, תלוי את מי שואלים. אבל כן, זה גם ממש "מגניב כזה".

לייצר סרטון זה לא סיפור זול כשהחברה שלך חיה על תקציב מוגבל, אך זה בהחלט יכול להשתלם אם עושים את זה נכון. תנו לי בבקשה לחסוך לכם כאב ראש ובזבוז משאבים.

סרטון שהפקתי המסביר למה צריך את זה:

כדי להתחיל ממקום מוכר, חשבו על נאום הפיצ'ינג הקבוע שלכם. נו, אתם יודעים, זה שאתם מדקלמים 127 פעמים בחודש בממוצע עם התאמות על פי הצורך, כמו, משקיע/ חבר מהלימודים/ סבתא. זאת נקודת פתיחה טובה ליצירת הסרטון, כל עוד אתם מבינים את ההבדלים. ואלו הם ההבדלים

לצופה יש הפרעת קשב וריכוז

כשאתם נואמים, אף אחד לא ישתיק אתכם אחרי 7 שניות ויעבור לשחק songpop (אני מקווה). בסרטון לעומת זאת, המצב שונה. המטרה הראשונה של הסרטון היא להשאיר את הצופה מרותק. זה לא קשור לרעיון בכלל, הסרטון יכול וצריך להיות מעניין גם אם הוא מתאר טכנולוגיה להשבחת מי-פה. לא במקרה זה הדבר הראשון שנכתב פה, מדובר בצוואר בקבוק – אם רמת העניין הכללי נמוכה, המסר פשוט לא יעבור. יש כל מיני דרכים לעורר עניין כמו הומור, עלילה, ריגוש, ויזואליות מרשימה, הזדהות ועוד. הנקודה היא שאם לא אכפת להם, אין סיכוי שהם ישתכנעו.

וידאו טוב נמדד באחוזים

אל תצפו שסרטון טוב יגרום לאנשים להשתמש במוצר שלכם – הוא לא. אנשים ישתמשו במוצר שלכם אם הוא מוצר טוב. המטרה של סרטון היא להביא אותם להתנסות במוצר. ארגונים שונים יוצרים סרטונים מסיבות מגוונות. במקרה של סטארטאפים, הסיבה השכיחה צריכה להיות conversion rate. בגדול: אם 100 איש נכנסו לאתר/ אפליקציה שלכם וכרבע מהם התנסו במוצר, עם וידאו מוצלח תוכלו להגיע לכמחצית מהם. יש סיבות נוספות לייצר סרטון ועבור כל אחת מהן ההישגים נמדדים באופן שונה, אבל זאת המדידה ביותר.

אתם לא תשיגו את כל המטרות

החליטו מה אתם רוצים להשיג. יחסי ציבור? עניין מצד משקיעים? הסבר טכני? חשיפה? אחוזי המרה? כן, את כולם, ברור. רק שזה לא עובד ככה – אם לא תחליטו מהי המטרה הראשית, אתם מסתכנים בלא להשיג דבר.

טעות נפוצה היא המחשבה שוידאו יכול להיות גם תדמיתי וגם ויראלי. זה קורה לעיתים, אם כי זה לא שכיח. פשוט, בוידאו ויראלי מתמקדים בתוכן טוב ובוידאו תדמיתי במסרים טובים. וידאו ויראלי משיג מטרות מסוג acquisition, שאסטרטגית צריכות לבוא אחרי שעשיתם אופטימיזציה ל-conversion rates. לכן, כאמור, המטרה היא קודם כל העלאת אחוזי ההמרה וזאת גם בדרך כלל המטרה שמשרתת את שאר המטרות באופן המאוזן ביותר.

סרטון הסבר לממשק הוא נורה אדומה

קורה לא מעט שסטארטאפים פונים אלינו בבקשה לייצר סרטון הסבר לאופן השימוש במוצר שלהם. זה קצת כמו לתת אקמול למישהו שצריך השתלה. למעט מקרים מיוחדים, אם אתם מכוונים לשוק רחב וזקוקים לסרטון על מנת להסביר איך משתמשים במוצר שלכם סימן שיש לכם בעיה ב-UI. במקרה זה, קחו את הכסף והשקיעו אותו במעצב טוב יותר. אם כוללים מסכים מהמוצר בסרטון זה יהיה רק על מנת להוכיח עד כמה המוצר פשוט.

זה עסק חד-כווני

סרטון לא יכול להשתנות בהתאם לצופה. הוא יראה בדיוק אותו הדבר מול משקיע, בלוגר, יוזר מתקדם ויוזר מצוי. אם לצופה יש שאלה או סתם מבט אדיוטי של חוסר הבנה על הפנים, אתם לא תדעו את זה. לכן סרטון צריך להיות מותאם לקהל היעד. אני יודע, כולם קהל היעד שלכם, ברור… אבל אם אתם רוצים להשיג מטרות, תאלצו להתמקד בקהל מסויים בעת היצירה שלו. אם מדובר במשקיעים עדיף שתתמקדו בשוק של המוצר וביתרונות שלכם על המתחרים; אם מדובר בPR עדיף שתבליטו את "הסיפור" שלכם או את פריצת הדרך הטכנולוגית; אם מדובר בקהל הרחב תצטרכו להדגיש את היתרונות למשתמש. לאחר ההחלטה על קהל היעד ובניית המסרים העיקריים ניתן להוסיף קריצה לקהל נוסף, אבל זה בד"כ לא מומלץ.

רוב המסרים שלכם מיותרים

יש לכם הרבה דברים חשובים להגיד, המון. הנאום הזה שאתם עושים 127 פעמים בחודש הוא נאום שאורכו איפשהו בין 10 דקות למחזור החיים של צב-ים. ככלל אצבע, נסו לצמצם את מה שיש לכם להגיד על המוצר לדבר אחד עיקרי ושני יתרונות משניים. סרטון טוב צריך להיות באורך של עד 90 שניות שמתוכן רק כחצי מזמן יעסוק בכך. ודאי תשאלו כעת מה עושים בזמן שנותר? שומרים על העירנות של הצופה. יותר מזה, לפעמים עדיף להגיד רק דבר אחד במשך דקה וחצי ולחזור עליו שוב ושוב בניסוחים שונים. היי, זה עובד נהדר לאמא שלכם.

אווירה חשובה לא פחות ממילים

בסופו של דבר, הצופה לא יישאר עם מילים מ-90 השניות האלה אלא הוא יישאר עם תחושה; רושם ראשוני. אתם בוודאי מאוד רוצים לקבוע בעצמכם מה תהיה אותה תחושה. אל תגידו לו שהמוצר פשוט לשימוש, תגרמו לו להרגיש את זה. מכוונים לקהל הרחב? דברו בגובה העיניים, תהיו שנונים, מגניבים, אל תזלזלו באינטליגנציה של הצופה. מכוונים לעסקים? תהיו נחמדים אך ענייניים, קולים אך מתלהבים במידה. יצירת התחושות האלו הן קריטיות.

וזאת הנקודה החשובה ביותר. אם הצופה חושב שאתם מבינים אותו, הוא שלכם. כי אם אתם מבינים אותו, אתם כנראה יכולים לפתור לו את הבעיות, לעזור לו או לעשות משהו עבורו. ככה הצופה יראה את המוצר שלכם, ככה הוא ידמיין שהשירות שלכם היה מדבר איתו אם הוא היה שירות מדבר. את התחושה הזאת, לא המילים, שמשכנעת משתמש להעמיק אתכם את הקשר, אתם באמת רוצים. ועכשיו, בוא נתחיל לדבר על הסרטון שלכם.

קרדיט: freepik
דילוג לתוכן